המלצת אדיבה גפן, סופרת

הרשו לי להמליץ- ילדת הפעמון-
נאווה סמל היא לא רק חברה טובה שלי אלא ובעיקר סופרת נפלאה. בכתיבתה תמיד שרוי קסם מעודן מהול באהבה גדולה ששובה לב הקוראים. 
והנה עכשיו היא מפנקת אותנו בספר ילדים חדש, לרוץ ולקנות.

הספר "ילדת הפעמון" נכתב בהשראת אגדה סינית עתיקה שאני עצמי זוכרת שקראתי במעקיב לילדים מילדותי. יפה עשתה נאווה שהחזירה אלינו את האגדה המרגשת ועוד בנתה בדרכה הקסומה- סיפור בתוך סיפור, האחד אי שם בסין והשני כאן ועכשיו והאחד נוגע ומשיק לשני
אביה של רוני מתמנה לשגריר ישראל בסין, היא נאלצת לעלות איתו לטיסה לבייג'ין. במטוס נותן האב לבתו מתנה מסתורית: גונג סיני קטן שהיה שייך לאמה המנוחה, אותו הביאה פעם ממסע לסין. בתוכו חבויה אגדה סינית עתיקה המבקשת לפרוץ החוצה.
גיבוריה הם חרש פעמונים מהולל בשם קוּאָן-יוּ ובתו קוֹנְג-גֵה שעוזרת לו במלאכת הכנת הפעמונים. קיסר וקיסרית סין מצווים על החרש לצקת פעמון מיוחד שצלילו המיוחד לא נשמע מעולם, אחרת יוצא להורג. קוּאָן-יוּ כושל במבחן פעמיים וחרב התליין כבר מרחפת מעל ראשו. קוֹנְג-גֵה פונה לעזרתה של אלת האש ומתבשרת כי הפתרון לחידה אפשרי, אך הוא כרוך במחיר כבד... היצירה המושלמת דורשת קורבן.
כמה יפה, כמה מומלץ. לרוץ ולקנות
אגב אגדות מהמשפחה הזאת, תמצאו בתרבויות רבות, "המגדל" ההונגרי, וכו גם אצלנו, ניצחונו של יפתח נבנה על קרבנה ואסונה של בתו .
"ילדת הפעמון" מאת נאוה סמל, איורים: זגני אורמוט-דורבין, הוצאת "דני ספרים", 78 עמודים. מתאים לגלאי 8-14

המלצת אדיבה גפן, סופרת, פייסבוק, 23 יולי 2015

© All rights reserved to NAVA SEMEL 2017